Recomandări UNILOX

Atunci când ai arsuri gastrice, mai ales dacă acestea apar frecvent, poți încerca modificarea dietei și a stilului de viață, luând în calcul ceea ce funcționează cel mai bine pentru tine.

Ține cont de faptul că momentul în care mânanci poate fi la fel de important ca și ceea ce mănânci. Un aliment special, care provoacă hiperaciditate atunci când este consumat cu 3-4 ore înainte de culcare poate fi inofensiv mai devreme în timpul zilei.

Alimentația potrivită pentru arsura gastrică nu trebuie să însemne eliminarea tuturor alimentelor preferate. Doar a face câteva modificări simple la dieta curentă este suficient pentru a ameliora disconfortul arsurii gastrice. Scopul este de a crea un regim alimentar bazat pe o varietate de alimente sănătoase, care includ fructe și legume, surse de proteine și glucide complexe.

Evită citricele și sucurile de citrice, cum ar fi portocalele și lămâile, alegând dintr-o varietate de fructe non-citrice, cum ar fi banane, pepeni, mere, pere. Evită, de asemenea, legumele iritante, cum ar fi roșii sau ceapă.

Consumă ouă cu moderație și carne slabă, cum sunt preparate la grătar, fierte, la cuptor sau coapte.

Consumă carbohidrați complecși: fulgii de ovăz, pâinea integrală de cereale, orezul și cușcușul – toate acestea sunt surse bune de carbohidrați sănătoși. Cerealele integrale și orezul brun adaugă fibre în dieta ta.

Mestecă gumă. Guma de mestecat crește producția de salivă și tamponeaza acidul din esofag, în caz de reflux gastric.

Evită alcoolul. Alcoolul este un iritant cunoscut care poate declanșa arsura gastrică. Cu toate acestea, în timp ce unii oameni pot experimenta durere după doar o singură băutură, alții pot tolera cantități moderate. Experimentează pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru tine.

Păstrează o poziție bună în timpul și după masă. Este recomandat să nu te întinzi la orizontală pentru un minim de două ore după o masă. Statul în picioare și mersul pe jos după masă ajută sucurile gastrice să curgă în direcția bună.

Evită să mănânci imediat înainte de culcare. Digestia crește cantitatea de acid gastric prezentă în stomac. Mănâncă o masă completă cu cel puțin trei sau patru ore înainte de culcare.